Ето как случайно попаднахме в дивите плажове на защитената местност „Иракли“ (+видео)
Блог, Хотели

Отдавна не си бях почивал активно, защото дори на почивка все си взимам лаптопа. Но това лято реших да оставя лаптопа и той да си почине. И ето ни на дивия плаж Иракли.

Преди това обаче искам да ви споделя как попаднах на тези диви, красиви и спокойни плажове. Дори не бях предполагал, че има такива плажове в България и все ходех на плаж в Александруполис. Реално погледнато ми се сбъдна една от мечтите!

Как попаднах на дивия плаж Иракли?

Преди около месец и половина аз и моята любима фея се зачудихме, къде да си починем за няколко дни. Искахме мястото да е много различно от всичко посещавано до сега. Да е спокойно, красиво, да не е много далече и да бъде на добра цена.

Не след дълго размишляване се спряхме на остров Самотраки в Гърция. Отворих booking.com и попаднах на ето този (кликни на снимките по долу за да го разгледаш) красив хотел.

Хотел в Самотраки - Niki Beach

Но седмица и няколко дни преди заминаването се повреди единствения ферибот от град Александруполис до острова. Оказа се, че проблемът е доста сериозен и хиляди туристи чакаха 3-4 дни на острова за да се приберат. Надявах се, че за седмица гърците все ще измислят резервен вариант с кораба, но уви.

И решихме да се отбием в моя любим град Ивайловград с последна надежда за почивка на остров Самотраки!

Телефонът за резервиране на билет за кораба до остров Самотраки не отговаряше на повикванията ми (звъннах три пъти). И решихме да не скучаем, а да грабнем велосипедите и да отскочим до село Кипринос в Гърция. А вечерта да решим, къде ще почиваме – на Бяло или на Черно море!

Село Кипринос е разположено до река Арда. Населението в този район се занимава най-вече със земеделие. Селцето е спокойно. Има хранителни магазини, кафенета и рибна таверна. И е само на 11 км от град Ивайловград.

И резервирахме хотел в град Несебър, но всъщност се оказа, че е в с. Равда!

Вечерта на по чаша бира и пържени картофки в ресторанта на хотел „Тракия“ в Ивайловград, взехме решението. Отиваме на почивка по нашето Черноморие. И ето ни отново в booking.com, където попаднахме на хотел, който ни предложи красива стая за двама и закуска на цена 490 лева за 5 дни. И потеглихме към родното Черноморие.
GPS-ът обаче ни отведе в с. Равда, а резервираният хотел се оказа, че е допуснал грешка и е дал стаята 2 часа преди пристигането ни.

С усмивка на моето лице (абе усещах, че нещо не е, както трябва) тръгнахме от хотел на хотел и разбира се намерихме нещо много по добро.

Стая за двама с огромен балкон и на 100 метра от плажа на цена 50 лева на вечер. Уви, но плажовете в с. Равда не ни харесаха. Имаше много хора, а ние търсихме тотално спокойствие.

До плаж Иракли ни заведе една невзрачна табела и отчасти Google търсачката!

И в сряда сутрин отидохме на един от плажовете в село Равда. Но не! Това не беше плажът за който мечтаех. Отворих Google търсачката и написах различни ключови думи – див плаж, красив плаж, атрактивен плаж. И резултатите ме заведоха до непознати за мен плажове сред българската джунгла.

Вдигнахме се от раз, запалихме автомобила и напред в търсене на нашия плаж. На около 30 км от Равда в посока Обзор подминах табела на която пишеше „Иракли“. Върнахме се обратно и така по един невзрачен в началото си път, стигнахме до дивия плаж Иракли.

Видео материал. За да го изгледаш кликни на видеото!

ВИЖ ОЩЕ ВИДЕА В YOUTUBE КАНАЛА МИ - КЛИКНИ ТУК

Плажът беше уау! Толкова красив плаж не бях посещавал никога. Водата беше прозрачно синя и чиста. За мое голямо учудване малко преди началото на дивия плаж Иракли, имаше хранителен магазин. Цените в него си бях нормални за мястото, а чаша кафе беше само 50-60 стотинки.

Плаж Иракли 2019
Хапвахме си рибка, пийвахме бира и разбира се имаше и десерт! Кликни на снимката за подробности!

Така че, ако сте решили да разпуснете тотално психически. Препоръчвам ви този плаж и не забравяйте да си вземете палатка в случай, че желаете да ви бъде още по екстремно. Поставянето на палатки на плажа в неохраняемите зони е безплатно. В Иракли хората са толкова освободени, че доста от тях се разхождат голи по плажа! Настъпеше ли вечерта, настъпваше и нощния купон!

Разбира се няма как да не споделя и за гостоприемния мениджър на къща за гости „Корал“ в гр. Обзор!

Ден преди да си заминем от красивите плажове на Иракли, реших да изпратя е-мейл за взаимно партньорство на няколко хотела в близост до Иракли, които ме впечатлиха. Разбира се получих и най-любезния Черноморски отговор за съгласие от къща за гости „Корал“. За съжаление обаче плановете ни се промениха и трябваше да заминем за Гърция, защото времето напредваше!

къща за гости Корал в Обзор
Виж още снимки от къща за гости „Корал“ – кликни на снимката!

РЕЗЕРВИРАЙ (ВИЖ ТОП ЦЕНИТЕ В BOOKING) - КЛИКНИ ТУК

Къща за гости „Корал“ се намира над плаж и на няколко минути пеша от центъра на Обзор. Предлага удобни стаи с балкони и изглед към морето и планината. На разположение има безплатен WiFi в общите части и домашно приготвена закуска, която може да бъде сервирана вътре или на открито в уютната градина. Стаите разполагат с интериор в топли цветове и са елегантно обзаведени.

Мартин Гергов, автор на блога

Аз съм 4-тен Национален шампион по силов трибой, 4-ти в Света по мъртва тяга за 2001г. , фитнес треньор и блогър. Тел. за връзка с мен: 0893 889 768